Marketing referencyjny w nowym wydaniu, czyli jak wykorzystaliśmy aplikację Refericon w konkursie poleceń na targach eHandlu.

 

Refericon to aplikacja dedykowana głównie dla sklepów internetowych, która automatyzuje proces polecania produktów przez zadowolonych klientów. Wystarczy 6 prostych kroków, aby stworzyć w pełni funkcjonalny program referencyjny bez umiejętności programowania. Po zainstalowaniu aplikacji, na stronie pojawia się ikona, po której kliknięciu, użytkownik ma możliwość wysłania swojemu znajomemu informacji o produkcie. Może to zrobić za pomocą maila lub przez Facebooka. Do wiadomości można dołączyć rabat dla jednej lub obydwu stron polecenia.

 

 

Konkurs poleceń na targach eHandlu – jak to się zaczęło.

Targi eHandlu to wydarzenie, które już od kilku lat przyciąga miłośników branży e-commerce z całej Polski. W tym roku 8 listopada odbyła się już 13 edycja tego przedsięwzięcia, która zgromadziła na hali EXPO XXI ok 140 wystawców. W jednym miejscu można było odwiedzić stoiska firm oferujących rozwiązania takie jak SaaS, systemy CRM i ERP, płatności online, czy firmy kurierskie i agencje interaktywne. W Refericon nie widzieliśmy innego wyjścia, musieliśmy tam być. Wiedzieliśmy, że targi to nie tylko dobre miejsce, aby zaprezentować naszą aplikację szerszej grupie zainteresowanych, ale też świetna okazja na nawiązanie nowych relacji biznesowych. Okazało się, że sam kontakt z targami był dla nas ciekawym wyzwaniem. Po tym jak zgłosiliśmy się jako wystawcy, Paweł z zespołu targów eHandlu zapytał, czy można użyć naszej aplikacji do polecania samych targów. Jako że już od pewnego czasu myśleliśmy o rozszerzeniu działania aplikacji i wprowadzania konkursu poleceń, od razu się zgodziliśmy i zabraliśmy do pracy.

Zasady gry – jak zwiększyć liczbę odwiedzających

Organizatorzy targów eHandlu mieli określone oczekiwania co do naszej aplikacji. Mieliśmy zachęcić osoby, które zarejestrowały się jako odwiedzający do polecenia wydarzenia jak największej liczbie znajomych, co miało zwiększyć liczbę zarejestrowanych uczestników.

Otrzymaliśmy następujące wytyczne odnośnie procesu polecania:

  1. Użytkownika A zarejestrował się jako zwiedzający
  2. Widzi info o konkursie
  3. Użytkownik A wysyła polecenie do użytkownika B i C
  4. B z polecenia A wchodzi na stronę i się rejestruje, C wchodzi, ale się nie rejestruje
  5. A pojawia się w rankingu poleceń z punktami, które uzyskał za akcję użytkowników B i C
  6. My jesteśmy w stanie zidentyfikować polecającego A, tak aby później poinformować go o ewentualnej wygranej.

Gdy już poznaliśmy oczekiwania naszego klienta, zabraliśmy się za przygotowanie konkursu poleceń. W tym celu umieściliśmy spersonalizowaną ikonę na stronie targów eHandlu wraz ze specjalną chmurką, która informowała odwiedzających o możliwości polecenia wydarzenia znajomym. W chmurce znajdowała się również krótka instrukcja, co w tym celu należy zrobić oraz co można dzięki poleceniu zyskać.

 

 

Zasady gry były proste, za każde wysłane polecenie uczestnik konkursu otrzymywał 25 punktów, a za każdą rejestrację osób z jego polecenia kolejne 100 punktów. Każdy uczestnik konkursu mógł zwiększyć swoje szanse na wygraną i wysłać nieskończenie wiele poleceń, a każdy adresat polecenia mógł sam przystąpić do zabawy i zdobywać punkty na własne konto. Po wypełnieniu danych w chmurce, a tym samym zaproszenia znajomego na targi eHandlu polecający otrzymywał następującą wiadomość na swoją skrzynkę mailową:

Dziękujemy za polecenie naszego wydarzenia! Jak tylko potwierdzimy wskazany przez Ciebie adres e-mail, otrzymasz od nas wiadomość z potwierdzeniem. Punkty w rankingu uzyskasz, dopiero gdy ta osoba wejdzie na naszą stronę lub weźmie udział w Targach! 😉

Możesz też polecić Targi kolejnej osobie, opublikować tę informację na facebook’u bądź wygenerować specjalny link… każde z tych działań może przynieść Tobie dodatkowe punkty 😉 ”

Rekord frekwencji – czyli polecanie się opłaca.

Gdy dobiegał końca pierwszy dzień targów eHandlu, już było wiadomo, że jest dobrze. Organizatorzy poinformowali o rekordzie frekwencji na swoim facebooku.

 

A jak Refericon przyczynił się do osiągnięcia tego sukcesu?

Na targi ehandlu zarejestrowało się łącznie 5 500 osób. W naszym konkursie poleceń, który trwał 8 dni, wzięło udział 109 użytkowników, którzy dokonali 742 poleceń. Aplikacja Refericon spełniła wszystkie postawione jej zadania, a efekty były na bieżąco mierzone. Dzięki efektowi marketingu referencyjnego na targi zarejestrowało się 112 osób, którym polecono wydarzenie.

Tak jak oczekiwali organizatorzy, aplikacja automatycznie pobierała mail osoby polecającej, co pozwoliło prowadzić ranking i wyłonić zwycięzców konkursu. Osoba, która wygrała, otrzymała, aż 6675 punktów, a nagrody otrzymali uczestnicy z trzema najlepszymi wynikami.

Dane uzyskane podczas pierwszego konkursu poleceń za pośrednictwem aplikacji utwierdziły nas w przekonaniu, że tworzenie takich kampanii ma sens. W przyszłości nie tylko sklepy internetowe będą mogły wykorzystać stworzony w Refericon program referencyjny, ale także inne firmy promujące swoje usługi w sieci.

Współpraca od samego początku przebiegała wzorowo. Wystarczyło, że przedstawiliśmy Pawłowi z Refericon naszą koncepcję,  a on zajął się całą resztą – kilka dni później nowo-zarejestrowani zwiedzający mogli polecać udział w Targach eHandlu swoim znajomym. Marketing referencyjny w Twoim e-biznesie? Tylko Refericon 🙂

Roman Turaj

Event Manager, targiehandlu.pl

Dni trwania konkursu

Uczestników konkursu

Nowych rejestracji

Polecenia

Adam Olejnik

Specjalista ds. Marketingu referencyjnego, Refericon

Umów się na demo z naszym specjalistą od marketingu referencyjnego. Pokaże Ci jak działa aplikacja i pomoże ją zainstalować na Twojej stronie.

Refericon Sp. z o.o. Poznań, Staszica 26/2

NIP: 7831755621, Regon: 366778428, Telefon: 537 435 435, Zasady współpracy: Regulamin