Wykorzystanych kuponów nowych klientów

Wykorzystanych kuponów polecających

Poleceń dla pixel-box.pl

Sklep zajmujący się sprzedażą gadżetów dla geeków pozyskał nowych klientów dzięki wdrożeniu programu poleceń dla e-commerce.

Pixel Box jest sklepem internetowym posiadającym w ofercie pudełka – niespodzianki sprzedawane w modelu subskrypcyjnym dla fanów gier komputerowych, seriali i filmów. Zamawiający co miesiąc otrzymuje tajemniczą zawartość z rozmaitymi geekowskimi gadżetami. Mają w one w zanadrzu skarby takie jak koszulki, czapki, kubki czy figurki postaci z kultowych fabuł i historii, które klienci tak bardzo kochają. Niespodzianka polega na tym, że zamawiający nie wie, co otrzyma i co 30 dni będzie mógł się cieszyć od nowa kompozycją fantastycznych boxów. Nie ważne czy klient jest miłośnikiem Batmana, czy Harrego Pottera, ekstra opakowanie wypełnione zabawkami dla  fanów, sprawi radość każdemu. Sklep funkcjonuje od 2015 roku. Prowadzony jest przez fanów i znawców w dziedzinie fantastyki i gier komputerowych. Nic więc dziwnego, że “kochają to, co robią i wkładają w swoją pracę cały czas i serce, po to, by Pixel – Box był wyjątkowy”. 

Pixel Box wyróżnia się spośród innych sklepów nie tylko przyjętym modelem subskrypcyjnym z elementem oczekiwania i zaskoczenia. Stosuje także komunikację ukierunkowaną na grupę docelową, z uwzględnieniem jej wyjątkowych cech. Charakteryzuje się ona sporą dawką geekowskiego humoru, ale też solidną wiedzą na temat produktu i jej nawiązania do danej serii. Wyraźnie widać to w postach na portalach społecznościowych pełnych zwrotów zaczerpniętych z gier, książek czy filmów.

Pracownicy, poszukując innowatorskich sposobów dotarcia do nowych klientów, zdecydowali się sprawdzić program poleceń dedykowany e-commerce. Z informacji udzielonych przez pracowników sklepu oraz dzięki  przeprowadzonym badaniom wiemy, że mimo rozpoczęcia z nami kampanii w styczniu, który jest trudnym miesiącem handlowym, Pixel Boxowi udało się pozyskać nowych klientów.

 

Obserwując fanpage Pixel Box, można być pewnym, że zawsze znajdzie się post, który poprawi nam humor 🙂

Wyzwanie 

Pixel Box prowadzi działania marketingowe poprzez swój profil na Facebooku i Instagramie. Znaleźć na nich możemy zdjęcia i opisy dostępnych produktów oraz grafiki, pozwalające wyczuć klimat samego hobby. Krąg zainteresowania grupy docelowej jest zatem specyficzny i wymaga wiedzy w danym zakresie. Miłośnicy fantastyki i gier komputerowych cechują się znajomością zarówno zwrotów, jak i kompleksową wiedzą na temat złożoności postaci i świata przedstawionego. Często także na swoich profilach w mediach społecznościowych przedstawiają zdjęcia z nabytymi produktami i wyrażają opinie na ich temat oraz działania samego sklepu. Jest to grupa, odznaczająca się wysokim stopniem zaangażowania, która zdolna jest do interakcji i wyrażania swoich opinii, wymieniająca je nie tylko w świecie wirtualnym, ale i rzeczywistym – w czasie spotkań i wszelkiego rodzaju imprez, na których pracownicy sklepu też starają się być obecni.

Dotarcie do nich standardowymi, sprzedażowymi zwrotami i zdjęciami produktów, nie przynosi oczekiwanych rezultatów i jest mało atrakcyjne. Decydując się na publikowanie treści wprost nawiązujących do tematyki  sklepu pracownicy pragnęli zwrócić uwagę na to, że bycie geekiem jest ciekawym sposobem na życie, a oferowane pudełka jeszcze bardziej pozwolą cieszyć się swoim hobby. Dodatkowo klient na każdym etapie ma poczucie, że korzysta z profesjonalnego sklepu i jest obsługiwany przez ekspertów w dziedzinie. Poszukiwano zatem rozwiązania, które pozwoli pozyskać nowych klientów, przy utrzymaniu wysokiej personalizacji treści. Zastanawiając się nad programem poleceń dla e-commerce, kładziono również nacisk na łatwość sposobu pozyskania nowych klientów oraz przystępność jego instalacji na silniku sklepu. 

Testy 

Nim Refericon na stałe zagościł na stronie sklepu,  zdecydowano się na przetestowanie aplikacji przez 30 dni za darmo. Sama konfiguracja kampanii przez osobę odpowiedzialną za  aplikację po stronie klienta trwała kilka minut. Wdrożenie aplikacji na silnik Magento również przebiegło pomyślnie i nie przysporzyło trudności. W czasie przeprowadzenia testów klienci wykorzystali polecenia  48 razy zarówno jako polecani, jak i polecający, otrzymując nagrodę od sklepu za zaufanie ich produktom.

Umożliwił to widget wyświetlany na stronie. Osoba odwiedzająca sklep mogła w niego kliknąć i polecić dany produkt przyjacielowi. Każda z osób otrzymała wtedy podziękowanie wraz z formą nagrody, której rodzaj określił sklep instalujący aplikację. Dzięki temu osoba polecająca posiada motywację w postaci nagrody za polecenie, natomiast otrzymujący polecenie zachęcony jest nie tylko rabatem, ale również opiera swoje decyzje zakupowe na referencji przez znajomego. Łącznie kodów, które zostały użyte przez osoby, które chciały się podzielić wartościowym produktem, było 14 i 36 przez osoby, którym wysłano polecenie z informacją o asortymencie Pixel Box od bliskiej osoby.

Efekty 

W styczniu w widget na stronie Pixel-Boxu kliknięto 1558 razy. Co w stosunku do liczby jego wyświetleń daje CTR 25,33%. Zakładamy, że jest to wynik spójności ikony z komunikacją firmy nakłaniającej do interakcji i dzielenia się wrażeniami związanymi z zakupem. Dodatkowo o tak wysokim współczynniku klikalności świadczyć może fakt specyfiki grupy docelowej, do której skierowana jest oferta sklepu. Tak jak wcześniej zostało wspomniane, jest to grupa, odznaczająca się wysokim stopniem zaangażowania, która często bez widocznych bodźców zdolna jest do interakcji i wyrażania swoich opinii. Są to również osoby młode, bez problemu poruszające się po sieci. Elementy dopełniające stronę takie, jak ikona są przyjmowane przez nich z entuzjazmem. Użytkownicy bez problemu wchodzą z nią w interakcje.  Wysłano 48 poleceń, z czego 14 kodów zostało użytych przez polecających i 36 przez osoby, którym polecono sklep. Stosunek zakupów do poleceń  dla polecających wynosił 29%, a dla poleconych 75%. Polecenia wykonywano, zarówno podając adres e-mail – 39 wszystkich poleceń oraz przez Facebooka, których było 9.

Tak dobre statystyki osiągnięto dzięki przeprowadzonej personalizacji kampanii, którą można dokonać poprzez panel. Treści prezentują się następująco:

 

 

Również wiadomości dla polecających i osób otrzymujących polecenie zostały przygotowane, tak, by przekaz był atrakcyjny i zachęcał do zakupu. 

Dla osoby polecającej: 

Dziękujemy, że poleciłeś nasz sklep bliskiej Ci osobie. Mamy nadzieję, że obydwoje będziecie zadowoleni :)! W ramach podziękowania łap od nas kod rabatowy 5%  zniżki. Zespół Pixel – Box 

Dla osoby otrzymującej polecenie: 

Zostałeś wybrany! Czy słyszysz te fanfary i okrzyki tłumów? Strzeżony przez gwardie orków i watahy komarów skarb jest Twój! Oto link do skarbca z magicznym pudełkiem, które raz  w miesiącu może być Twoje. Wystarczy, że go klikniesz a zarówno ty, dzielny rycerzu oraz Twój znajomy tej wiadomości dostaniesz 5% zniżki na pierwszy Pixel-Box! Nie czekaj, kliknij w link, ocal świat, zdobądź gadżety i bądź zwycięzcą.

Podsumowanie

Współpraca Pixel-Box z Refericon zaowocowała pozyskaniem nowych klientów i zwiększeniem ruchu na stronie. Finalnie w samym styczniu zostało wysłane 48 poleceń. Zauważono wysoki współczynnik poleceń do zakupów, wyniósł on – dla polecających  29%, a dla poleconych 75%. Jest to przykład siły poleceń, który jest niezwykle wyraźny wśród grupy docelowej silnie ukierunkowanej na interakcję – dominujacych  konsumentów pixelbox.pl Sam współczynnik CTR wyniósł 25,33%. Sklep po okresie próbnym zdecydował się na wykupienie pakietu małego, który kosztuje w naszej aplikacji 35 zł za miesiąc działania. Nasza kooperacja z Pixel – Box trwa dalej i jest otwarta na  nowe wyzwania.

Wykorzystanych kuponów nowych klientów

Wykorzystanych kuponów polecających

Poleceń dla pixel-box.pl

Katarzyna Żubkowska

Refericon, Marketing Referencyjny w e-commerce.